zondag 20 februari 2011

Goedkoop Onderdelen Bestellen in de VS

Omdat mijn Benz op LPG rijdt en een goede afstelling van de ontsteking daarvoor van cruciaal belang is ging ik op zoek naar wat reserve onderdelen.

Mijn bougiekabels, verdeelkap en rotor had ik al vervangen vlak voor het plaatsen van de LPG installatie vorig jaar juli, maar een extra setje achter de hand is natuurlijk nooit weg.

Nu zijn dit niet de meest goedkope onderdelen, dus ging ik maar eens op zoek naar een voordelig adresje.
Voor mijn eerste setje kabels moest ik vorig jaar ruim €250 neertellen omdat ze toen schaars waren. (een aantal leveranciers konden ze zelfs helemaal niet leveren)

Er is een hele discussie gaande op internet en de meesten zweren bij de spullen van BOSCH om zo de kans op een backfire zo klein mogelijk te houden.

Inmiddels zijn de prijzen voor de kabels weer wat gezakt, maar voor een setje originele BOSCH kabels betaal je nog steeds € 165,- of meer.
Een BOSCH verdeelkap en rotor komen samen op ongeveer € 75,-

Via het W126CLUB forum kreeg ik een tip om eens op de website van AutoRock.com te kijken. Zij zitten in de VS en de prijzen voor onderdelen liggen daar aanzienlijk lager dan hier.

Omdat ik wel eens wat vaker iets besteld had uit de VS durfde ik dit wel aan en plaatste een bestelling.
Voor een bedrag van € 166,50 bestelde ik een set kabels, 2 verdeelkappen en 2 rotors, allemaal origineel van BOSCH. (De verzendkosten zaten hier al bij)
Via de bekende kanalen hier betaal je voor een bestelling als deze al snel het dubbele.

Na 6 dagen werd het pakketje keurig door FedEx afgeleverd.



Voordeel van deze leverancier is dat ze gewoon naar Nederlandse adressen versturen.
Dat is bij andere webstores uit de VS wel eens anders.

Na een paar weken kwam er nog een naheffing van de invoerrechten en accijnzen binnen.
Maar zelfs met deze kosten (€45), was de aankoop nog zeer de moeite waard.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Bert

www.rockauto.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten